یادداشت های من

دانلود نرم افزارهای آموزشی و کتب و مقالات الکترونیکی

یادداشت های من

دانلود نرم افزارهای آموزشی و کتب و مقالات الکترونیکی

آشنایی با سازمانهای خیریه و امداد مردمی

معرفی بنیاد خیریه دستهای مهربان



بنیاد خیریه دستهای مهربان با اخذ مجوزهای رسمی و شماره ثبت 21674 در سال 1386 تاسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست آغاز نموده است. دستهای مهربان، سازمانی غیردولتی، غیر سیاسی، مستقل و مردم نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه والای انسان دوستی و کمک به همنوع در سطح کشور فعالیت میکند.

بنیاد خیریه دستهای مهربان از شروع فعالیتها تاکنون با اینکه هنوز کمتر از یک دهه از فعالیتهای این سازمان می گذرد به یاری خدا و با تکیه بر حمایتهای خیرین و حامیان گرامی بنیاد توانسته است اقدامات موثری در زمینه کمک به قشر بی بضاعت و آبرومند جامعه به ویژه زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست انجام دهد. حفظ کرامت انسانی مددجویان همواره شعار اصلی و سرلوحه انجام وظیفه کارمندان بنیاد بوده است.

بنیاد خیریه دستهای مهربان تاکنون سرپرستی بیش از 2000 خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را بر عهده داشته که به یاری خدا در نتیجه کوششها و توانمندسازی های انجام شده، تاکنون حدود 200 خانواده از این عزیزان از وضعیت مددجویی خارج شده اند.

در حال حاضر نیز بنیاد در حال جذب و حمایت از خانواده های نیازمند و برقراری شرایط مناسب برای ایشان است.

از دیگر فعالیتهای بنیاد خیریه دستهای مهربان علاوه بر سرپرستی خانواده های نیازمندان می توان به احداث درمانگاه "مهربان سفیر طب" جهت ارائه خدمات پزشکی به مددجویان، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک هزینه های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وامهای خوداشتغالی و فراهم سازی زمینه های اشتغال مددجویان و حمایت خاص از بیماران خاص و یا دارای معلولیت نیز اشاره نمود.

دریافت نشان استاندارد بین المللی NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان معتبرترین نشان کیفیت سازمان های غیردولتی، نشانی از عملکرد شفاف و فعالیتهای موثر این بنیاد خیریه در سطح بین المللی ست.


***************


بنیاد امور بیماری های خاص



بنیاد امور بیماری‌هاى خاص به عنوان یک نهاد مردمى و غیردولتى فعالیت خود را با پیشنهاد، حمایت و مساعدت حضرت آیت ا... هاشمى رفسنجانى از 18 اردیبهشت ماه 1375 به منظور ساماندهى و ارتقاى وضعیت بیماری‌هاى خاص در زمینه هاى مختلف درمانى، دارویى، آموزشى، پیشگیرى، اجتماعى و... آغاز نموده است.
از آنجا که متولى امر درمان در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى است و سیاست‌هاى بهداشتى و درمانى توسط این وزارتخانه تدوین مى‌شود، بنیاد امور بیماری‌هاى خاص به عنوان یک سازمان غیردولتى با بهره گیرى از کمک هاى مردمى در جهت بهبود وضعیت بیماری‌هاى خاص تلاش مى‌نماید. بودجه و منابع مورد نیاز فعالیت ها و برنامه هاى بنیاد امور بیماری‌هاى خاص عمدتا از طریق کمک هاى افراد حقیقى و حقوقى و نهادهاى دولتى و غیردولتى تامین مى‌شود.
بنیاد امور بیماری‌هاى خاص در قالب چهار معاونت اجرایى، فرهنگی و ارتباطات، آموزشى- پژوهشى، ادارى – مالى و همچنین مدیریت آمار و اطلاع رسانى سازماندهى شده است.
در کنار سازمان اجرایى بنیاد امور بیماری‌هاى خاص کمیته هاى تخصصى نیز با حضور پزشکان و متخصصان رشته‌هاى مختلف به منظور بررسى مسائل آموزشى، پژهشى و درمانى بیماران خاص در حوزه معاونت آموزشى – پژوهشى تشکیل شده است.


*******************


محک


مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری “ محک ”  از سال  1370 و با شماره ثبت 6567  در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 14 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کزده است. در طـول دو دهه فعـالیت، محک بـا بهره‌گیری از کمک های انسان دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت های چشمگیری در حوزه های امور خیریه، درمان و تحقیقات دست یافته ا و به یکی از قطب های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است.

محک تا کنون بیش از 20000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، اخذ استاندارد NGO Benchmarking   از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه،  انجام پروژه های تحقیقاتی – کاربردی با همکاری معتبرترین موسسات تحقیقات داخلی و خارجی همچون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه تهران(انستیتو کانسر) و انستیتو گووستاوروسی کشور فرانسه، نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین المللی است.


******************



موسسه خیریه بهنام دهش پور


مؤسسه خیریه کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که با نام «موسسه خیریه بهنام دهش ‏پور» معروف می‌باشد، درحقیقت نام جوان هموطن قهرمانی را بر پیشانی دارد که در آغاز هفدهمین بهار زندگیش مبتلا به بیماری سرطان شد و سه سال پنجه در پنجه این بیماری افکند و متأسفانه علیرغم معالجات مختلف در داخل و خارج از کشور در ٢١ سالگی عمر کوتاهش به پایان رسید.

زمانی که دوران درمان را در بیمارستان شهداء تجریش می گذراند، به شدت تحت تاثیر وضع ناگوار بیماران بخش ناتمام آنکولوژی (سرطان شناسی) قرار گرفت.
او با وجود بیماری سخت، با روحیه و پشتکاری بی نظیر، تکمیل کارهای نیمه تمام بخش را وجه همت خود قرار داده و اولین بازار خیریه را به همین منظور در سال ١٣٧٤ برگزار نمود و همچنین با جمع‏ آوری کمک‏های مردمی در قالب شرکت در فعالیت‏های خیرخواهانه و همایش‏های هنری و تقدیم آن به بیماران مبتلا به سرطان بیمارستان شهداء تجریش در نهایت صداقت، حرکتی عظیم را بنیان نهاد.
شمع زندگی کوتاهش در خانه با فروش شمع‏های تزئینی به نفع بیماران مبتلا به سرطان خاموش شد، اما نوری را در دل اطرافیان برجای گذاشت، تا گروهی به‏ صورت خودجوش راه او را ادامه دهند، و اینک خیریه بهنام دهش‏ پور به عنوان مرکز یاری رسانی به مصیبت دیدگان این بیماری افتخار می کند.
بخش سرطان بیمارستان شهداء تجریش، در سال ١٣٧٠ زمانی که هنوز عملیات ساختمانی آن تکمیل نشده بود، با نیت تسریع امور درمانی بیماران، کار خود را آغاز کرد.
سالن انتظار این بخش که عملیات تجهیز آن به همت بهنام آغاز گردیده بود، در پائیز ٧٤، زمانی که دیگر او در میان ما نبود، افتتاح گردید.

سرانجام در اسفندماه سال ١٣٧٦ از محل کمک‏های مردمی، سایر بخش‏ها آماده پذیرائی از بیماران گردید. روزانه، جمع کثیری از مبتلایان به این بلای ناگهانی، لباس دغدغه و تشویش خود را در محیطی همدلانه که شما در این بخش فراهم آورده و سکه‏ های مروتی که به شماره حساب ٠١٠٤٦٦٠٩١٢٠٠٥ بانک ملی ایران، شعبه تجریش واریز کرده‏ اید، با جامه آرامش و تسکین عوض می‌کنند و با شما خواهند گفت که در انتهای افق آرزوهای همه آنها، تمنائی مشترک نهفته است